f1rajongoi


 
 
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Indulás: 2010-05-18
 

 

 

http://kepkezelo.com/images/mh17k6o3fz2s19cftbp.gif

 Partnerek:

http://kepkezelo.com/images/0y2ftdtdbw8jlun5qog5.gif

http://kepkezelo.com/images/0zuap2p8h36ch3wgyvwk.gif

http://kepkezelo.com/images/ngqzh0m7aq6o4djuol4.gif

 
10 UK Santander British Grand Prix Brit Nagydíj Silverstone Circuit Silverstone július 11. 13:00 12:00 14:00

Fájl:Silverstone Circuit 2010 version.png

 
Változások

Változások 2010-ben 

2010-re 19 futamot terveznek, ami az eddigi legtöbb egy szezonon belül (2005 mellett). A Brit Nagydíjat eredetileg a megújuló Donington Parkban rendezték volna, de az átépítések nem kezdődtek meg, így a nagydíjat továbbra is Silverstone-ban rendezik. 2010. február 10-én bejelentették, hogy a pályába egy új szakasz építenek, amivel egy kör hossza 760 méterrel nő.

2010-ben visszatért a Kanadai Nagydíj a versenynaptárba, egy év kihagyás után.

A szezonnyitó Bahreini Nagydíjat új vonalvezetésen tarották. A versenyzők az eredeti pályát a négyes kanyar után hagyják el, majd egy 900 méteres szakasz után érnek vissza a "régi" pályára, az ötös kanyar előtt. Ez a változtatás egy kör hosszát 5,412-ről 6,299 km-re növelte.

Dél-Korea először rendez Formula–1-es nagydíjat a Korean International Circuiten, Yeongamban. A versenyt várhatóan október 17-én rendezik.

Technikai

szabályváltoztatások

Sébastien Buemi a Toro Rossóval

 

2009-ben az a probléma merült fel az autókkal, hogy túlkormányzottak, ezért 2010-től keskenyebb első gumikat használnak a csapatok.

Nico Rosberg a Mercedes GP-vel

2010-re betiltották a futam alatti tankolást, a töltőberendezések szállítása miatti óriási költség miatt, tehát a boxkiállások alkalmával csak kerékcsere lesz. Ezzel együtt az autók minimum súlyát 620 kg-ra növelték. A boxkiállások 5-6 másodperccel lesznek rövidebbek. Ettől azt is várják, hogy a pilótáknak kevesebb lehetőségük lesz a boxban pozíciót nyerni, tehát szívesebben választják a pályán való előzést.

A csapatok közös megegyezéssel nem alkalmazzák a KERS rendszert, a költséges kifejlesztése miatt, ráadásul szerintük legalább akkora hátránya van, mint előnye.

Mivel a mezőny 24 fősre bővült, ezért az időmérőn is módosítottak: A Q1-ben és a Q2-ben 7-7 pilóta esik ki, tehát a második etapban 17-en, a harmadik etapban pedig 10-en vesznek részt. A harmadik etapban is módosítottak, az elsőhöz és a másodikhoz hasonlóan szinte üres tankkal teljesítik. Az időmérő első tíz helyezettjének az időmérőn használt gumival kell indulnia a versenyen.

A pontrendszeren is változtattak: az eddigi 10-8-6-5-4-3-2-1 helyett az első tíz helyezett kap pontot, mégpedig: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 elosztásban.

 
 
F1 2010