Vltozsok 2010-ben
2010-re 19 futamot terveznek, ami az eddigi legtbb egy szezonon bell (2005 mellett). A Brit Nagydjat eredetileg a megjul Donington Parkban rendeztk volna, de az tptsek nem kezddtek meg, gy a nagydjat tovbbra is Silverstone-ban rendezik. 2010. februr 10-n bejelentettk, hogy a plyba egy j szakasz ptenek, amivel egy kr hossza 760 mterrel n.
2010-ben visszatrt a Kanadai Nagydj a versenynaptrba, egy v kihagys utn.
A szezonnyit Bahreini Nagydjat j vonalvezetsen tarottk. A versenyzk az eredeti plyt a ngyes kanyar utn hagyjk el, majd egy 900 mteres szakasz utn rnek vissza a "rgi" plyra, az ts kanyar eltt. Ez a vltoztats egy kr hosszt 5,412-rl 6,299 km-re nvelte.
Dl-Korea elszr rendez Formula–1-es nagydjat a Korean International Circuiten, Yeongamban. A versenyt vrhatan oktber 17-n rendezik.
Technikai
szablyvltoztatsok

|
Sbastien Buemi a Toro Rossval |
2009-ben az a problma merlt fel az autkkal, hogy tlkormnyzottak, ezrt 2010-tl keskenyebb els gumikat hasznlnak a csapatok.

|
Nico Rosberg a Mercedes GP-vel |
2010-re betiltottk a futam alatti tankolst, a tltberendezsek szlltsa miatti risi kltsg miatt, teht a boxkillsok alkalmval csak kerkcsere lesz. Ezzel egytt az autk minimum slyt 620 kg-ra nveltk. A boxkillsok 5-6 msodperccel lesznek rvidebbek. Ettl azt is vrjk, hogy a piltknak kevesebb lehetsgk lesz a boxban pozcit nyerni, teht szvesebben vlasztjk a plyn val elzst.
A csapatok kzs megegyezssel nem alkalmazzk a KERS rendszert, a kltsges kifejlesztse miatt, radsul szerintk legalbb akkora htrnya van, mint elnye.
Mivel a mezny 24 fsre bvlt, ezrt az idmrn is mdostottak: A Q1-ben s a Q2-ben 7-7 pilta esik ki, teht a msodik etapban 17-en, a harmadik etapban pedig 10-en vesznek rszt. A harmadik etapban is mdostottak, az elshz s a msodikhoz hasonlan szinte res tankkal teljestik. Az idmr els tz helyezettjnek az idmrn hasznlt gumival kell indulnia a versenyen.
A pontrendszeren is vltoztattak: az eddigi 10-8-6-5-4-3-2-1 helyett az els tz helyezett kap pontot, mgpedig: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 elosztsban. |